راه های سفید کردن حرفه ای دندان

همه انسان ها حتی افرادی که به زیبایی ظاهر خود اهمیت چندانی نمی دهند، خواهان سفیدی دندان هایشان هستند. دندان های سفید می توانند به طور طبیعی باعث زیبایی چهره و لبخندتان شوند؛ اما سوالی که در اینجا مطرح می شود؛ این است که چگونه می توان دندان ها را به صورت حرفه ای سفید کرد؟

اگرچه روش های خانگی تا حدودی می توانند باعث شفاف و روشن شدن دندان ها شوند، اما این سفیدی دائمی نیست و به اندازه روش های حرفه ای نتیجه بخش نخواهد بود. ما تصمیم گرفته ایم تا در ادامه به معرفی راه های سفید کردن حرفه ای دندان بپردازیم. اگر به دنبال یک روش مناسب برای سفیدی دندان هایتان هستید، راهنمای زیر را تا انتها مطالعه کنید.

 

چرا رنگ دندان ها زرد می شود؟

قبل از اینکه بخواهید قدمی برای سفید کردن دندان هایتان بردارید، بد نیست بدانید که علت زرد شدن دندان ها چیست؟ رنگ طبیعی دندان ها بین زرد تا سفید متغیر است؛ اما گاهی برخی از افراد به دلیل رعایت نکردن بهداشت یا توجه نداشتن به مواد غذایی مصرفی، باعث زرد شدن دندان هایشان می شوند. موارد زیر از دلایل اصلی زرد شدن دندان ها هستند:

  1. افزایش سن
  2. کم بودن ضخامت دندان
  3. مصرف نوشیدنی هایی مانند چای، قهوه و شراب
  4. مصرف غذا و میوه های اسیدی
  5. آسیب دیدن دندان
  6. مصرف مواد مخدر و دخانیات
  7. مسواک نکردن دندان ها
  8. استفاده نکردن از خمیر دندان باکیفیت
راه های سفید کردن حرفه ای دندان
راه های سفید کردن حرفه ای دندان

4 روش موثر برای سفید کردن دندان ها در دندانپزشکی

روش های متنوعی برای سفید کردن دندان ها در دندانپزشکی وجود دارد. هر فرد بسته اینکه مایل است تا چه اندازه هایش را سفید کند و برای انجام اینکار چه مقدار بودجه تعیین کرده است؛ می تواند بعد از مشورت با پزشک، یکی از روش های زیر را برای سفیدی دندان ها انتخاب کند. مواردی که در ادامه شرح داده می شوند؛ از بهترین روش های سفیدی دندان در کلینیک های دندانپزشکی هستند.

قیمت الاینر دندان
بیشتر یاد بگیرید

سفید کردن دندان با پرسلن ونیر (لمینت)

آیا به دنبال یک روش ماندگار و دائمی برای سفیدی دندان هایتان هستید؟ به طور قطع لمینت دندان ماندگارترین راه برای سفید کردن دندان ها است. احتمالا شنیده اید که از لمینت یا پرسلن ونیر برای از بین بردن فاصله دندان، شکستگی ها، ترک خوردگی ها و بزرگ کردن دندان استفاده می شود؛ اما این ها تمام کاربردهای لمینت ونیر نیستند. متخصصان دهان و دندان با کمک پوشش های سرامیکی رنگ دندان ها را تا چندین درجه روشن می کنند و حتی باعث صاف و درخشان شدن دندان می شوند. این روش بیشتر از 7 تا 10 سال ماندگاری دارد، اما گران ترین روش سفید کردن دندان است.

سفید کردن دندان با کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر مانند پرسلن ونیر یک روش موثر و طولانی مدت برای سفیدی دندان ها است. اگرچه این روش به اندازه لمینت ماندگاری ندارد؛ اما می تواند بیشتر از 5 سال سفیدی و زیبایی را به دندان هایتان هدیه کند. روکش های کامپوزیتی از جنس نوعی رزین هستند و دندانپزشک با چسباندن و سفت کردن کردن آن روی دندان، باعث صافی، درخشندگی و سفیدی آن ها می شود.

این روش در مقایسه با لمینت از قیمت پایین تری برخوردار است؛ اما به اندازه لمینت ها باعث زیبایی طبیعی دندان نمی شود. کامپوزیت ونیر بهترین گزینه برای افرادی است که قصد دارند بدون تغییر ساختار دندانشان، آن ها سفید و درخشان کنند.

سفید کردن دندان با بلیچینگ

سفید کردن دندان با بلیچینگ یکی از محبوب ترین روش هایی است که در چند سال اخیر برای روشن کردن رنگ دندان ها توسط متخصصان دهان و دندان بکار گرفته می شود. در این روش سفیدی دندان ها با قرار دادن یک ماده اکسیدان به شکل خمیری یا ژل انجام می شود.

اصلاح فاصله بین دندان ها
بیشتر یاد بگیرید

بلیچینگ که به عنوان ماده اکسید کننده شناخته می شود، به داخل مینا و عاج دندان نفوذ می کند و با شکست مولکول رنگدانه ها باعث سفیدی دندان ها می شود. بلیچینگ یک روش بدون تهاجم و سریع است و به دلیل آسیب کمی که به ساختار دندان می زند، مورد توجه قرار گرفته است. توجه داشته باشید که اثر این روش بین 8 ماه تا 1 سال است و بعد از گذشت این مدت باید دوباره برای سفید کردن دندان به روش بلیچینگ اقدام کرد.

سفید شدن رنگ دندان با جرم گیری

آیا تا به حال برای از بین بردن جرم های روی دندانتان به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده اید؟ متخصصان دهان و دندان با استفاده از ابزارهای خاصی، جرم و پلاک هایی که روی دندان سفت شده اند را از بین می برند. جرم گیری دندان کمک می کند تا تمام ذرات باقی مانده موادغذایی حبس در بین یا داخل دندان به طور کامل از بین برود. این کار برای جلوگیری از التهاب لثه و پوسیدگی دندان بسیار موثر است.

اما این ها تنها مزایای جرم گیری دندان نیستند؛ جرم گیری یک تکنیک کم هزینه و فوری برای سفید کردن دندان ها است. دندانپزشک طی جرم گیری تمام پلاک هایی که باعث زرد شدن دندان می شوند را از بین می برد و همین موضوع سبب می شود تا رنگ دندان ها سفید تر شود. البته تاثیر این روش موقتی است و بهتر است سالیانه حداقل یکبار انجام شود.

راه های سفید کردن حرفه ای دندان
راه های سفید کردن حرفه ای دندان

مراجعه به پزشک

سفید کردن حرفه ای دندان ها یک راه عالی برای داشتن طرح لبخندی زیبا است؛ اما اگر قصد دارید تا با روش هایی مانند بلیچینگ، کامپوزیت، جرم گیری و لمینت، دندان هایتان را سفید کنید؛ باید به کلینیک معتبری مراجعه کنید. تمام روش های سفید کننده دندان زمانی نتیجه بخش خواهند بود که با استفاده از متریال باکیفیت و توسط دندانپزشک حاذقی انجام شوند. دکتر زهرا وحدتی فر فلوشیپ دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی از ایتالیا، آماده خدمت رسانی به عزیزانی است که قصد دارند با روش های سفید کننده دندان، لبخند زیبا و بدون نقصی را تجربه کنند.